Integritetspolicy

Personer som är kunder, kommande kunder och anställda inom Omtanken Assistans i Norden AB får lämna sina personnummer och andra personuppgifter som kontaktperson, bankkonton och liknande.
Detta görs för att administrationen av anställnings- och kundförhållandet ska fungera, som lämning av uppgifter till olika myndigheter som exempelvis Skatteverket, Försäkringskassan och kommunen.
Vi på Omtanken Assistans i Norden AB ska kunna ta vårt ansvar i avtalen mellan kunden eller den anställde.
Enligt förordningen om belastningsregister har enskild arbetsgivare inom vårdsektorn rätt att få ta del av registeruppgifter om personer som företaget avser att anställa. Begäran om utdrag från belastningsregistret sker vid samtliga nyanställningar till kunder 18 år. I övriga fall i samband med begäran från kund.

Omtanken Assistans i Norden AB har introducerat säkerhetsåtgärder för att skydda de personuppgifter som behandlas. Medarbetare på Omtanken har strikta instruktioner att hantera all information i enlighet med lagar, regler och policys. Endast de personer som behöver tillgång till system där personuppgifterna lagras ges tillgång och all data är skyddad med accessregler.
Analyser genomförs regelbundet, både internt och externt, för att identifiera och korrigera eventuell sårbarhet.

Dataskyddslagstiftningen GDPR (General Data Protection Regulation)från 25 maj 2018  ligger till grund för vår policy.  Vi behandlar först och främst personuppgifter för att fullfölja våra förpliktelser gentemot dig. Vi strävar efter att inte behandla fler personuppgifter än nödvändigt för ändamålet.

Frågor om kring Omtankens hantering av personuppgifter besvaras av

Sofie Åkesson, 023-66 33 108

Cookies

Alla företag och verksamheter, som äger en officiell hemsida, har cookies. Det gäller även Omtanken Assistans i Norden AB.
Cookies är små filer med texter som lagras på din dator av webbläsaren och innehåller information.
Det finns två typer av cookies: Permanenta och temporära.
  • Permanenta cookies spar en fil som ligger kvar på besökarens dator för att kunna anpassa en webbplats efter besökarens val och intressen. Permanenta cookies samlar information om hur en webbsida används och vilka sidor som besöks, samt för statistikuppföljning.
    Vissa permanenta cookies används också för marknadsföring. Baserat på vilka sidor som besökts visas relevant reklam för användaren. Dessa ligger kvar till besökaren själv, eller servern som sänt dem, raderar dem.
  • Tillfälliga cookies: Under tiden en besökare är inne på en webbsida, lagras den temporärt i besökarens dators minne. Tillfälliga cookies försvinner när besökaren stänger sin webbläsare. Vissa tillfälliga cookies är nödvändiga för att göra en webbsida användbar genom att möjliggöra grundläggande funktioner som sidnavigering och tillgång till säkra delar av webbplatsen.

Om inte besökaren vill tillåta att webbplatsen använder cookies kan man antingen ställa in webbläsaren så att en varning kommer varje gång webbplatsen försöker lagra en cookie på datorn eller helt stänger lagring av cookies. Då kommer inga cookies att lagras, men besökaren kommer inte heller kunna använda vissa funktioner på webbplatsen.

Det går att justera godkännandet av övriga cookies genom att klicka på symbolen längst ner till vänster på hemsidan. Där kan du se ditt samtyckesdatum och samtyckes-ID.
Cookies kan inte innehålla kod och leder därför inte till säkerhetshot som virus eller spionprogram.

Behöver du eller en anhörig assistans

Vi svarar på era frågor!

Oavsett om det är första gången ni söker assistans eller om ni är ute efter att byta bolag så kan vi hjälpa er att hitta rätt.

Kontakta oss för mer information

Mer information

Här hittar du mer information för nya kunder